אורן חזן: איך מצפים ממני לראות את 'שר האין ביטחון' מפקיר את האזרחים ולשתוק?!

ישראל פריי No Comments on אורן חזן: איך מצפים ממני לראות את 'שר האין ביטחון' מפקיר את האזרחים ולשתוק?!
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ אורן חזן (הליכוד) התראיין הערב ל"מהדורה המרכזית" אצל אבי מימרן, להצבעתו בעד תקציב הביטחון בוועדה היום "במסגרת הדברים שמותר להגיד, עבדתי מהבוקר עד הלילה על החומר, למדתי ושמעתי את כל החומר והתדרוכים, וגיבשתי החלטה עניינית להצביע בעד התקציב".

הוא דחה את הביקורת והטענות שהושמעו ע"י המתנגדים ולפיהם התקציב לא עונה על הצרכים של מערכת הביטחון: "לא בהכרח הפתרון הקל הוא הנכון, אם במהלך השנה יהיה צורך להגדיל נשב ונדון, לעת עתה הצבעתי בעד. בוחר להאמין שמי שתמך הצביע באופן ענייני. יחד עם זאת, אני מבקש להבדיל בין תקציב לתקציב, לא ייתכן שבאמתלה של סיפורי פנסיה וגובים, נחזיק את צה"ל כבני ערובה, נשחק עם תקציב הביטחון, ומי שישלם את המחיר הם אזרחי ישראל. בשלב הזה ניתן להתמודד עם הקיים".

ח"כ חזן התייחס באריכות לטענות כי הביקורת הקשה שלו על שר הביטחון נובעת ממניעים אישיים: "בחיים שאני מכיר כשיש ביקורת – צריך להשמיע אותה. תפקידי כח"כ לפקח על מדיניות הממשלה, תפקידי כחבר ועדת החוץ והביטחון הוא לפקח על שר הביטחון", הוא פירט את הנושאים הבטחוניים שמטופלים באופן לקוי, בעיניו, בין היתר את עניין השבת גופות המחבלים, "הבעתי התנגדות, ראשי מערכת הביטחון הסכימו איתי, הממשלה והקבינט אישרו זאת, ומתברר ששר הביטחון בפועל כן משיב את הגופות".

"איך אנחנו נראים בעיני העולם?! יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל?!", חזן מייחס לעצמו את הצעדים שישראל נוקטת כיום נגד הטרור "כתושב ההתיישבות וכחבר וועדת פניתי לשר הביטחון חודשים רבים בשאילתות, במכתבים, בפניות, ולא נעניתי. ניתן לראות את כל הפניות במכתבים, כל עניין החמרת הענישה, הביטחון בתחבורה ביו"ש, אי החזרת הגופות ועוד, פניתי לשר הביטחון ולראש הממשלה, ואפשר להיווכח שבסופו של דבר, כל הרעיונות שלי התקבלו בסוף בקבינט".

"בסוף אנחנו צריכים לשמור את האמונים גם איש כלפי רעהו, מעולם לא ביזיתי ולא פגעתי אישית בשר הביטחון. אספר לך, לפני הבחירות, כשאיש לא האמין שהליכוד יקבל 30 מנדטים, קיבלתי הצעה להיות יועץ שר הביטחון לענייני התיישבות. הביקורת שלי היא עניינית, הרי אם מחר התיירות תצנח ב-50 אחוז, כולם יצעקו, ראה"מ יקרא לשר הממונה ויגיד לו: תן פתרון או שים מפתחות. המצב כעת שאין ביטחון לאזרחי ישראל, ועל זה ביקורתי".

"במשך כארבעה חודשים עשיתי את הכל מתוך אחריות ולא דיברתי, איך אתם מצפים ממני לראות את המדיניות של השר האין ביטחון מפקירה את בטחון אזרחי ישראל ולשתוק? ראה, הרי שר הביטחון בז ולעג בעבר לסגן השר דנון על איום המנהרות מעזה, ואחרי תקופה קצרה, בצוק איתן, כולם נוכחו לדעת את האמת".

הוא הדגיש כי אין בכוונתו להצביע נגד התקציב: "כל הניסיון לצייר אותי כילד פרוע וסורר של הממשלה והקואליציה לא יצלחו, אני פועל ימים ולילות למען ההתיישבות, הפריפריה, עסקים קטנים, לא עושה דברים מתוך מחשבה על הכסא, המהות שלנו היא לדאוג לטובת אזרחי ישראל. כאשר הלכתי לנחם את משפחתו של מלאכי רוזנפלד הי"ד, ואמרתי להם שאעשה הכל למען הבטחון גם במחיר אישי, הם אמרו לי: 'אל תפיל את הממשלה, הציבור לא רוצה את זה', אני מאמין בנתניהו ובמדיניות שלו, התקציב המגיע הוא חברתי, ואתמוך בו".



0 תגובות